Reine de Rien

Jag läste igenom hela min blogg för ett par dagar sedan. Har ju haft den här bloggen i nästan precis ett år nu (sep-sep) så det kändes som högtid att blicka bakåt. Helt missnöjd med livet är man ju inte, med tanke på att det finns ännu massa mer dokumenterat hos The M-Way, The Right Way. Och att jag blev inspirerad till att ha kvar bloggen åtminstone ett år till är ju gut.
 
... Här sitter jag och summerar helt andra grejer än vad jag borde göra. Suttit och lyssnat på en föreläsning om kontrastiv lingvistik som FAKTISKT var intressant. Långt pekfinger (lånar någon annans) till de på den svenska lingvistikinstitutionen som inte kunde göra det fullt lika spännande. Inte ens nästan. Den här ling-läraren (som är svensk) är sjukt fascinerande eftersom han både låter och beter sig som en äkta fransman när han pratar franska, och vice versa när han byter tillbaka till svenska. Lite schizo men ändå :D Snubben bredvid mig verkade dock inte fullt lika tagen eftersom han satt och ritade änglar, ballonger, rosor, moln och fåglar hela lektionen ut. Heh.
 
Imorgon ska man piskas genom en tre timmar lång debatt kring huruvida katolicismen är i uppsvinget i dagens Frankrike. Efter tre timmar grammatik då då. Men jag gillar skolan, Christine Boutin och transgramtrams.
180712.

Kommentarer!
Louise

Åh så fin. Ser ut som en målning.. antar att det också är poängen! Läraren gör så mycket för kursen alltså! Tur att du slipper rita ballonger.. ^^

Skrivet den 2012-09-18 kl. 17:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback