Kaneldonuts


Jag bakade kaneldonuts till slut! Sådana man tillagar i ugnen istället för att fritera (för jag gillar de fluffiga! :D) 
 
De blev fina men jag tycker det märks i smaken att det enbart är 30 g fett... Hade inte skadat om det vore åtminstone 100 g. Kanske skulle kört på att fritera ändå... Aja!
 
Receptet finner ni här!
 
Jag tyckte faktiskt det var lite krångligt att göra. Men det kanske är för att jag läste den här super roliga bloggen samtidigt. :D
 
 
(Till den som tänker prova: 625 g mjöl motsvarar ca. 1 liter, och och 150 g socker är 1,5 dl! Jag blir så störd när måtten står i gram istället för dl....).
 

Kommentarer!
Emelie

Häftigt! Det kanske man ska försöka sig på att göra? ^^

Skrivet den 2012-09-16 kl. 11:01:46
Louise

Proffsigt värre! :D

Skrivet den 2012-09-18 kl. 17:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback