20 år i september

Det är inte bara jag som blir 20 år i september... Det är även då Amuro Namie firar 20 år som artist! Hon är min favoritsångerska någonsin även om hon slutade vara bra för exakt tio år sedan när hon bestämde sig för att ägna sig åt hip-hop (om inte ens hon kan hjälpa mig uppskatta denna retarderade genre så är det ett lost case). Under dessa år har hon faktiskt producerat några av de sämsta låtar jag någonsin hört, men också några av de mest rörande, vackra, upplyftande och inspirerande sångerna som är starkt sammankopplade till alla mina år som tonåring. Jag upptäckte henne faktiskt samma månad jag fyllde 13, läskigt nog. Till äran av detta 20-års-jubileum (i dubbel bemärkelse) ska jag börja på ett litet projekt som går ut på att tillägna tolv eller femton av hennes sånger en teckning som visar vad den för tanken till. Jag har ändå alltid tyckt att hennes skivor har hopplöst fula omslag. De tre som jag äger är dock okej:


De här två CD-skivorna är nog de dyrbaraste jag har, och är därför fortfarande inplastade! :D De är supergamla singlar i originalutgåva, direkt från Japan och inte Hongkong eller Taiwan som maxisingeln på första bilden! Jag skulle gärna importera mer ovanliga begagnade prylar från Japan men det skulle kosta mig enormt mycket pengar och framförallt mycket tid att leta fram allt. Men ändå... om det är någon artist vars hela diskografi jag skulle vilja ha komplett är det Amuro 1992-2001/02.

Har ni också någon artist som betyder supermycket?


Kommentarer!
Louise

Nej ingen artist specifikt sådär.. men omslagen var superfina! Du borde ha dem uppsatta! :)

Skrivet den 2012-06-06 kl. 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback