Vecka 2 utan schampo.


Egentligen har jag inga viktiga nyheter att framföra kring veckan som passerat. Jag har dock försökt hitta ett bra organiskt schampo och hittat några som verkar värda att provas, men kan inte välja. Detta då jag inte vet hur sträng jag ska vara vad gäller innehållsförteckningen. Jag har bestämt att inte använda någon av de cirka 30 ingredienser som anses vara skadliga, och ni kan ju tänka er hur lång tid det tar att checka av...

En del ekologiska schampon jag hittat innehåller alltså kemikalier, men inte skadliga sådana. De brukar ha fått bättre recensioner än de schampon som är 100% naturliga.  Brukar ni förövrigt lita på recensionerna? Många gånger har det varit så att recensionerna sagt att produkten är dålig, men när jag provat själv har den fungerat alldeles utmärkt för mig. Äsch. Får lita på min intention.

Så... det var veckans roliga Projekt Perfekt-inlägg :D Om ni vet något bra organiskt schampo får ni gärna tipsa mig!

... Jo förresten. Jag märkte en ny grej som tyder på att mitt hår är helt rent från kemikalier. Det låter kanske inte som en antydan på att jag är en fräsch människa, men min katt har börjat hålla på med mitt hår mer. Förr var hon riktigt misstänksam mot all parfymlukt, men nu brukar hon till och med borsta mig med sina klor xD Det låter sjukt, jag vet, men jag ser det som något positivt! Katter är ju känsliga vad gäller sådant!

En français: Je n'ai plus besoin d'une brosse : mon chat me brosse avec ses griffes, en volontier ! Et ça signifie qu'il y a seulement des produits naturels dans mes cheveux. L'odeur chimique a toujours éveillé sa méfiance, puisque les animaux sont sensibles de toutes les choses artificielles.


Kommentarer!
Louise

Söt bild! Jag såg förresten nåt schampoo som fick mig att tänka på dig.. har glömt vad det var nu dock. Damn.

Skrivet den 2012-01-24 kl. 21:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback