Njuter av livet och förbättrar världen *

Jag har så sjukt ont i magen. Är så himla nervös inför morgondagen. Vår allra första fransklektion är nämligen en muntlig sådan. Normalt kommer dessa lektioner ägnas till att diskutera politik och samhälle och hålla förberedda föredrag (YIKES) men inget behöver vara förberett till imorgon, så jag hoppas att det inte blir så pinsamt som jag föreställer mig.

Faktum är att jag är så nervös inför vårens termin att jag redan började planera vad jag kan söka till på hösten om jag skulle misslyckas totalt xD I och med att jag drastiskt behöver öka mitt ordförråd för att kunna uttrycka mig utan förhinder har jag planerat att endast läsa franskspråkiga sidor under en tid framöver. Det betyder att all information jag söker om skönhet osv. måste vara på franska.

Sedan kommer jag även tvinga mig själv till att skriva en kort sammanfattning på slutet av mina blogginlägg på franska, för att öva mig själv i att skriva. Jag hoppas även på att kunna publicera mer genomarbetade, utförliga och noggrant planerade inlägg i framtiden.

* På introduktionen till vårens studier i franska/italienska sade de att de utbildar människor som gör just detta :D

En français: Je vous promets d'écrire un résumé (très bref) en français à la fin de mes texts, pour m'exercer à écrire (et traduire aussi). Ah oui, la conférence de demain me fait peur... C'est incroyable comme j'ai mal au ventre !


Kommentarer!
Pappa

C'est la vie

Skrivet den 2012-01-21 kl. 23:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback