Mes produits préférés !

Idag fick jag hem lite saker till håret från Lyko. Jag saknar min plattång så mycket att jag beslutade att leta fram en värmeskyddande spray utan silikon. Et voilà, jag fann den! Tanken är att jag ska prova många olika produkter med godkända innehållsförteckningar och testa mig fram till vad som fungerar bäst för mig. Som med alltid med våra hår och kroppar fungerar olika produkter olika bra för olika människor :)

L'Oréal Nature Douceur D'Huiles
Typ: Schampo | Pris: 129:- på Lyko.se
Silikon: Nej (+) | Sulfater: Ja (-) | Alkohol: Ja (-)
Positivt: Doftar gott och gör håret mjukt.
Köper igen? Nej. Torra hårstrån blir lätt spröda och bryts av. Ej prisvärd. Väldigt liten flaska.

Grazette Crush Black Violet Heat Glider 88
Typ: Värmeskyddande spray | Pris: 129:- på Lyko.se
Silikon: Nej (+) | Sulfater: Nej (+) | Alkohol: Ja (-)
Positivt: Fungerar precis som värmeskydd ska. Ger bra glid, glans och mjukhet.
Köper igen? Mycket möjligt! Det är nästan omöjligt att hitta silikonfria sprayer, och denna är bland de bättre jag testat. Helt klart värt priset.


Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback