Learn Swedish?


Positiv!! Jag sitter här i soffan och fikar med min mamma som säger att jag är asocial xD Jag är inte alls asocial, jag är bara ganska upptagen hela tiden! Jag har ju länge klagat på att det jag kämpat med att lära mig under terminens gång är kunskap jag aldrig kommer ha användning av (kunskaper om svenska och inte i svenska, som man brukar säga). Men igår fick jag använda precis allt jag lärt mig! 

Jag var nämligen svenskalärare åt Johannas italienska inneboende och det gick väldigt bra. Utan det jag lärt mig under terminen hade jag faktiskt inte kunna förklara allt lika tydligt och pedagogiskt. Dessvärre så kommer jag inte alltid på vad de grammatiska termerna heter på engelska även om jag kan de på svenska, men när jag förklarar funktionen istället, antecknar min duktiga elev på italienska. Jag minns att imparfetto betyder imperfekt, och stretto är kort vokal (bl.a.).

Så om ni känner någon som vill lära sig svenska helt från grunden så kan ni kontakta mig :D


Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback