2012 blir ett år med lockigt hår.

YES. Äntligen är 2012 här. Och jag är här; världen har inte gått under! Det var ju skönt, då kan jag påbörja Projekt Perfekt. Det har varit en inaktiv första dag på året, precis som söndagar ska vara framöver. Men nu kan jag inte sova! Så istället kan jag skriva lite om hår istället. Ja ni vet, jag var ju jätte nöjd med min korta frisyr i typ två dagar... sedan undrar jag vad jag gjort :'( Lockar är så feminina, och jag som vill vara feminin saknar givetvis alla de centimetrar jag klippt bort. Men jag ska försöka att inte plattånga mig mer än en gång i veckan innan håret har växt 1 dm, dvs. om 1/2 - 1 år. Först tänkte jag att jag inte skulle platta håret alls under denna tid men då ser man ju inte alls min fina page som jag var så stolt över att jag gjort själv. Plus att jag vet att det är ett omöjligt löfte. Men jag kan ju alltid försöka.

Mina lockar efter jag behandlat dem med henna, honung, olivolja och kemikalisk inpackning. Ni ser: problemet med lockigt hår är att man måste behandla det och frisera det ständigt för att det inte ska trassla ihop sig och se helt krusigt ut. Det är så mycket jobb att jag beundrar de kvinnor som orkar ha långt lockigt hår. Men som belöning ser de ju ut som grekiska gudinnor också så...


Kommentarer!
Louise

Du är fin i båda! Men jag har förkärlek för lockar så satsa på det!<3

Skrivet den 2012-01-03 kl. 13:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback