Les animaux et nous

Jag varnar för att:
1: Mitt uttal blir sämre när jag måste prata "spontant" och inte läsa från ett papper.
2: Jag orkade inte texta eftersom jag kom på att jag måste gå upp tidigt imorgon för att göra en läxa jag ännu inte avslutat (nämen verkligen Gabbie?). Men det jag säger är i princip att det är svårt att jämföra djur och människors värde, och att vi egentligen inte ens tycker att djuren sinsemellan har lika värde till följd av att vi använder dem till olika saker (åtminstonde i Sverige så tycker nog de flesta att det är äckligt att äta hund medan gris och ko går helt okej, betyder inte då detta att vi värdesätter hundliv mycket högre än grisars, för vi lever med hundar som kompisar?). Och så säger jag att jag har väldigt svårt för att dra logiska slutsatser i detta ämne efter som jag vet en sak och känner en annan. Om ni fattar :) Jag älskar djur men är inte nära på att vara djurrättsaktivist. Självklart ska man inte utnyttja och misshandla djur men man ska även förstå vad som är naturligt och leva i harmoni med dem.
3: Jag är inte det minsta nöjd med videon men det känns ändå som jag vet vad jag ska säga utan manus! Och jag är mycket nöjd över att det är 4 minuter långt material även om jag pratar fort. Enjoy!
 


Kommentarer!
Lovisa

OMG, du är stört duktig! Lycka till! :D

Skrivet den 2012-02-13 kl. 19:39:28
Louise

Imponerande speed! Jag skulle aldrig mista dig för svensk!

Skrivet den 2012-02-16 kl. 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback