Ett barn i snön


Jag brukar inte fotografera små barn som går förbi mitt fönster (jag lovar), men just den här gången kändes det lite som att titta på ett porträtt. Tyvärr hann jag inte fotografera just den kompositionen jag tyckte var så vacker: barnet var precis mellan de två stora svarta träden där det finns en bänk, och tog sig fram genom den vita snön med ett äpple i handen, som ni ser, iklädd en röd jacka och lila byxor. De färgstarka kläderna i kontrast mot den verkligt bistra vinterbakgrunden var som ni kunde förstå den primära anledningen till varför jag överhuvudtaget fastnade vid fönstret. Men även att jag tycker barnet ser lite för ungt ut för att gå omkring själv och... äta ett äpple.


Kommentarer!
Louise

Mycket harmonisk bild!

Skrivet den 2012-02-16 kl. 17:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback