En sak i taget.

Jag älskar verkligen tekannor. Denna fick jag nyligen av min mamma och den är så harmonisk att titta på. Jag gillar texten i klassisk engelsk anda: "For the pure and simple living, a new start for every day". Det påminner mig lite om det favoritobjekt min fransklärare har: pince à sucre. Ni vet, sockertången? Det är väl ingen som använder sådant idag, men hon gillar symboliken för att göra en sak i taget med omsorg. Använder ni tekannor förresten?


Kommentarer!
Lovisa

Just nu äger jag ingen, men hemma ibland. Då slipper jag göra nya koppar hela tiden :P Synd bara att det svalnar så fort...^^

Skrivet den 2012-02-17 kl. 19:24:15
Emelie

Jag gör också :D När hela familjen dricker te :) Men jag håller med dig, dom är härliga att bara titta på :))

Skrivet den 2012-02-17 kl. 22:49:33
Louise

Fiiiin.. vill osså ha.

Skrivet den 2012-02-19 kl. 10:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback