Yrke: Söt


Vet ni en sak? Jag tänker för mycket och skriver för lite. Hmm, den meningen känns bekant. Jag minns att jag tidigare sagt att jag önskar att jag skrev mer eftersom det är det bästa sättet att lära känna sig själv : att läsa sina egna tankar som om de vore någon annans. Allting låter alltför självklart när man tänker det. Vad brukar ni mest gå omkring och tänka på? Jag skulle säga att den absolut största delen av mina tankar handlar om.... utseende. Absolut slöseri med energi och jag kommer inte ens fram till någon slutsats. När jag skrev i inlägget någonstans längre ner att jag inte skulle vilja se ut som någon annan hade jag mycket fel. Jag skulle vilja se ut som Namie Amuro. Sedan inser jag hur sorgligt det är att jag jämfört mig med henne i sex år och tänkt att jag är ful eftersom jag inte är lik henne som är så söt.

Men det är jag inte ensam om, hela Japans kvinnliga befolkning tycker hon är den sötaste japanskan av de alla och kopierar därför hennes klädstil. På det svarar hon "jag förstår inte varför någon skulle vilja se ut som jag gör. Jag skulle hellre höra att folk uppskattar mig för min sång". Pfft. Att sjunga är hon mindre bra på. Jag blev intresserad av henne från första början för att jag såg en bild på henne; denna.

(Åh nej, varför tittade jag på bilden, nu kom jag bort mig och började tänka på att färga håret istället)

Ja, jo, poängen med det här inlägget skulle i alla fall bli att jag vill bli bättre på att tänka på något nyttigare än utseende. Jag undrar om jag tänker på det ännu mer än normalt. Ah just det! Jag har fått en konstig tvångstanke också på senaste tiden. Jag slår mig själv på impuls! Jag får ett ryck och så bara slår jag mig hårt på andra handen eller låret. Jag vill se om det finns något bakomliggande tankemönster... om det händer när jag tänker något särskilt. Men jag tror inte det. I sådana fall är jag ju lite schizofren.

Kommentarer!
Louise

Jag tror vi alla spenderar för mycket tid med att tänka på vårt utseende. Det är fanimej därför jag inte gör läxan just nu - jag vet inte vad jag ska ha på mig imorgon.

Och miss Amuro är söt, men du är minst lika söt. Du är till och med mer söt i mina ögon eftersom jag har fått ta del av din värmande aura. Sen är det svårt att jämföra 10 poängares skönhet eftersom de alla är perfekta på sitt eget sätt. Yep. I'm talking about you.

Skrivet den 2011-09-13 kl. 17:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback