Fonetiskt öra


Jag har en ganska annorlunda studiekompis kan man säga. Men hon har ett gott fonetiskt öra. Hon hör tydligt skillnaden på s:et i "häst" och "ost" som blir olika eftersom vokalen påverkar konsonanten, då vi formar vora munnar olika när vi uttalar "häst" och "ost".

När hon blir less på att läsa om industrialiseringens påverkan på differentieringen inom ett språk tar hon en mikropaus.

Det behövs makropauser om man inte ska få ont i huvudet. Jag har väldigt ont i huvudet nu. Det är faktiskt inte speciellt kul att vara akademiker. Det är lite jobbigt för hjärncellerna. Speciellt när man tänker på att kyssa Julien var 20:e sekund.

Kommentarer!
Thäsy

haha åh Gabbie! Du är så rolig, och jag förstår dig exakt! Jag blir också distraherad av såna tankar (a) KRAMIS!

Skrivet den 2011-09-11 kl. 18:39:53
Louise

Den sista bilden är extremt oroväckande.



Är du säker på att din katt inte är besatt av en ond ande?

Skrivet den 2011-09-14 kl. 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback