There is no regular meatball

Idag har jag gjort köttbullar. Det går inte ens att jämföra hemmagjorda med köpta. Dessutom undrar jag hur de där perfekt runda köttbullarna från fabriken får en så läskigt hård konsistens, som stenbumlingar. De man gör hemma blir lite olika kompakta beroende på mängden ägg och hur mycket man rör om (ju mer man rör om desto segare blir ju smeten...). Men det är säkert några läskiga kemikalier som vanligt. Om jag hade all tid i världen skulle jag laga all mat hemma. Ja, jag skulle till och med göra mina egna chokladkakor. Vad ljuvligt det skulle dofta... Men ja, tillbaka till köttbullarna då. Vårt recept är väl egentligen precis som alla vanliga köttbullerecept, förutom en skillnad: vi brukar blanda mjölk med grädde, och så brukar vi ha lite vätska från saltgurkor istället för enbart salt. Har ni några specialingredienser i era köttbullar?





Kommentarer!
Emelie

Oh, ser gott ut! Skulle vilja testa dina köttbullar en dag! :)

Skrivet den 2011-10-20 kl. 21:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback