Resa mot det okända, 1:a klass

Har jag sagt förut att min absoluta förebild i livet är katten? Det är därför jag måste bo med en, för att påminna mig själv om hur jag ska leva. Det finns mycket beundransvärt i en katts sätt att vara. En katt är självständig, disciplinerad, elegant och ursäktar sig aldrig. Av en katt kan man lära sig att trivas i sin egen kropp, precis där man befinner sig och njuta av sekunden. Ja, en katt intresserar sig inte för det som är tråkigt eller svårt. Kan livet vara vackert varje dag, ska det vara det.

Dessutom är hon lugn och trygg i sig själv oavsett omständigheterna. Hon utsätts för mycket men vet att hon klarar av allt. Hon skulle aldrig underskatta sina egna förmågor, men överskattar dem sällan heller. Hon är värd varje erövring. Seg som hon är fortsätter hon sin resa genom livet. Alltid på hennes sätt. På hennes villkor. Det finns ingen tid för tvivel. Hon spinner lungt i famnen på de som älskar henne men blir inte ledsen över att skiljas åt. Hon vet att hon snart ska bli älskad igen. Hon är sin egen bästa vän.

Lillis.

Kommentarer!
Louise

Fina bilder och fin text! Du har nog varit katt i ett föregående liv.

Skrivet den 2011-10-25 kl. 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback