Tankeverksamheten hos vissa...


Den som läser det här inlägget kanske alltid förknippar Kinapuffar med Usama Bin Ladin och SVT i fortsättningen... och ett kreativt kusinpar.

Min mamma är så underbart oberäknelig. Idag fick jag besök av henne vilket innebär att det är första gången jag träffar henne på ganska lång tid. Och så har hon med sig kinapuffar till mig. Okej, helt normalt tänker väl ni, att köpa något gott med sig. Men... eftersom jag känner henne vet jag att hon alltid har ett underliggande motiv till varför hon väljer att ge någon just en sak. Så...

Jag: Varför köpte du kinapuffar?
Mamma: Du vet den där sången om Usama Bin Ladin som du och din kusin gjorde när ni var små...
Jag: Öhhh... jaa?
Mamma: Den melodin ni använde var väl egentligen till en låt som handlar om Kina?
Jag: Joo... ehehe.
Mamma: Ja, och du ska ju träffa henne på julafton nu! Men hur gick den där låten nu igen?

Originalet är från ett datorspel som gavs ut av SVT tidigt 2000-tal, och vi gjorde vår version i september 2001 precis efter terrorattacken hade skett. Väldigt intellektuella 9-åringar måste jag säga.

Helt otroligt att jag kommer ihåg hela texten (med reservation för små skillnader). I slutet fick vi uppenbarligen problem med att komma på något nytt eftersom vi lånade riset litegrann. Hahaha, vi övade jätte mycket för att sjunga för våra föräldrar som vi samlade i vardagsrummet. Nu på efterhand förstår jag inte alls varför vi valde just den melodin, det fanns ju så många andra på det spelet, eller varför vi skrev låten alls är ju ett mysterium. Men bra va? :D

* Hucko-pucko är en benämning på någon som är berusad och galen ;D

Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback