SATISFACTION Stockholm

Igår när jag var på väg hem från SU hände något så underbart kul på tunnelbanan. Först kom en man och sålde SITUATION Stockholm i helt vanlig ordning. Och lite senare - på samma tunnelbana - kommer en man som säljer en liknande tidning som heter SOLUTION. Samma typsnitt och lika orange rubrik, fast med en vacker modell på framsidan och engelska "headlines" eller vad de små texterna kallas på svenska (puffar?..) Hursomhelst så började alla vi som satt någonlunda nära varandra att skratta när vi såg den tidningen. Alltså, seriöst... vilken rip-off! Har ni också sett honom/de som försöker sälja denna tidning på tunnelbanan (antagligen utan succé)?

Ska nog också trycka min egen tidning och försöka sprida mitt budskap till folket. SATISFACTION Stockholm ska den heta. För alla som har någonstans att bo som borde vara mer TILLFREDSSTÄLLDA med sina liv :D Från en icke-hemlös till en annan, ungefär.

Nej men nu ska jag inte pladdra mer om det. Har varit en himla bra dag idag som började på Café Blåbär med min kära pluggkompis. Okej, att läsa av spektrogram kanske inte är det roligaste sättet att börja morgonen men det känns alltid lika kul att åka direkt in till stan när man vaknat för att äta frukost där på något mysigt ställe. Vardagslyx liksom :D

Nu måste jag försöka ta tag i en uppgift som ska vara klar tills imorgon eftersom jag inte får vara uppe efter midnatt och göra den. Ja, jag och Johanna har slutit en pakt om att vi måste ligga i sängen efter 00:00 och vara upp innan 08:00. Detta dygn har jag klarat det och jag mår ju så himla bra idag!!! :D Bara att fortsätta likadant.

Lycklig ända in i djupet av mitt hjärta!!!! UTROPSTECKEN!

Kommentarer!
Emelie

Vad glad man blir av att läsa detta :D <3

Skrivet den 2011-12-06 kl. 17:53:55
Louise

Hahaha nej har inte sett honom! Men jag vet vem som inte får pryda det omslaget. ;)

Skrivet den 2011-12-07 kl. 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback