För chokladälskaren

Salut mes amis! Jag sitter här och försöker hålla mig vaken tills en fransk komedi börjar på TV. Under tiden har jag funderat över hur jag ska franskifiera mig inför vårterminen. Hittils har det resulterat i att jag klippt mig själv i page. Jag kapade ungefär 5 cm och blev väldigt nöjd eftersom det blev bättre än när jag gjorde det hos frisören och det kostade mig noll kronor. Jag samlar även på franska länkar att lägga till bland bokmärkena. Jag har nu lagt till aufeminin.com och lemonde.fr och thecherryblossomgirl (okej, den sistnämnda innehåller ju inte så himla mycket text men den är Frankrikerelaterad!).


Kladdkaka med ett överdrag av vit choklad och nonstop.
När kakan är tillräckligt nedkyld har den vita chokladen stelnat och själva kakan är seg och smakrik. Blandningen av konsistenser och chokladtyper är så klockren. Det är den bästa kaka jag gjort hittils, eftersom t.o.m. min pappa åt upp hela biten jag serverade honom och det har aldrig hänt förut. Han absolut älskade den, och han gillar inte sötsaker.


Kommentarer!
Louise

Om din pappa åt den måste den varit pipigt god!

Skrivet den 2011-12-29 kl. 21:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback